פורם ליטר פיטר DSD
האם אתה רוצה להגיב להודעה זו? אנא הירשם לפורום בכמה לחיצות או התחבר כדי להמשיך.


ברוכים הבאים לפורום הישראלי
 
אינדקסאינדקס  חיפושחיפוש  Latest imagesLatest images  הרשםהרשם  התחברהתחבר  

 

 מדריך לעריכת דאטא! מיתקפות שחזרו על עצמם

Go down 
מחברהודעה
דניאל
מנהל ראשי
מנהל ראשי
דניאל


מספר הודעות : 151
Age : 29
Registration date : 30.06.08

מדריך לעריכת דאטא! מיתקפות שחזרו על עצמם Empty
הודעהנושא: מדריך לעריכת דאטא! מיתקפות שחזרו על עצמם   מדריך לעריכת דאטא! מיתקפות שחזרו על עצמם Icon_minitimeSat Jul 12, 2008 3:36 am

--------------------------------------------------------------------------------
תוכן עיניינים:
1. למתחילים
2. אפקטים
3. סטטים
4. שכפול מתקפות
5. הוספת מתקפה
6. מתקפה דרך מתקפה אחרת
7. לעשות שדמות תקפוץ מהאוויר (שהיא תקפוץ הרבה פעמים) וכמה עינייני קפיצה (שהיא
8. פירושי תגים
תקפוץ הרבה פעמים)
8. התקפה תוריד יותר/פחות
9. שמתקפה תיקח יותר/פחות מאנה (הכחול מתחת לחיים)
10. מהירות
11. שינוי מקשים...
12. שינוי שמה של הדמות (גם בעיברית!)
13. הוספת דמות לא מהאתר
14. הוספת דמות שתפעל רק כשתעשו את הקוד
15. מהירות מתקפה
16. שיתוק
17. בלתי פגיע
18. מתקפה מתמשכת (כמו של פירזן)

שלבים (stage mode)
1. כולם לקרוא את זה ראשון!!! זה משהו חשוב!!!
2. הסבר ראשוני
3. איזה אנשים שתרצו יבואו בשלב שתרצו
4. להוסיף מוזיקה לשלב
5. לעשות שדמות תצטרף אליך אחרי שתנצח אותה

נשקים
1. לשנות אפקט לנשק
2. תצא מתקפה מהנשק

למתחילים
תקראו את זה ראשון!
אנחנו נשתמש בתוכנה LF2_DC_v1.5
כניסה לתוכנה-כנסו לתוכנה ותלחצו למעלה על file, ואז open.
תכנסו לתיקייה של המשחק (כונן LF2_v1.9/c <LittleFighter2<Program Files <c) ואז על תיקיית data.
בחירת קובץ-תבחרו את אחד הקבצים בתיקיית דאטא. אם אתם רוצים קובץ דמות, תלחצו על הקובץ עם השם של הדמות.
אם אתם רוצים לפתוח קובץ מתקפה, תפתחו קובץ עם השם של הדמות ואז _ ואת שם המתקפה.
דוג' לקובץ דמות: john
דוג' לקובץ מתקפה: john_ball
פריים (frame): פריים זו מסגרת, מה שבתוכו זה בעצם קטע, כל מה שקשור בדאטא של ליטל פייטר 2 הוא בפריים.
תגית פתיחה של פריים היא כזאת: <frame>
תגית סגירה היא כזאת: <frame_end>
מה שבינהם זה כל המידע, הפקודות שאתה נותן.

אפקטים
נכנסים לקובץ המתקפה, ורואים את זה:
effect: 1
הערה: המספר לא תמיד 1 באפקט.
עכשיו תשנו את המספר לאחד הדברים הבאים:
1=אפקט שחותך
2=אפקט אש
3=קרח
4=מחזיר מתקפות ופוגע רגיל
דוגמא:
בכדור הקרח של פריז יש את זה: effect: 3
האפקט הוא קרח.
משנים ל-1 האפקט חותך במקום להקפיא.
אם אין את התגית של effect:
יש לכם כתובית ירוקה בפריימים של flying שכתוב בה: itr:
ואחריה שורה. בסוף השורה אתם כותבים: effect: ואחרי זה את המס' של האפקט שאתם רוצים.

סטטים
בקובץ הדמות וגם במתקפה
יש דבר כזה:
state: 0
או כל מספר אחר בסטט.הוא נמצא בשורה הראשונה, והוא בערך המילה השניה.
סטט הא מצב שבו נמצאת הדמות כשהיא עושה את הפריים.
הנה כמה מהמצבים (אני לא יודע את כולם, יש 1700 מצבים שונים!):
0-עמידה
1-הליכה
2-ריצה
3-בעיטה/אגרוף רגיל
4-קפיצה
5- הבעיטה/אגרוף שעושים כשאתה נמצא בקפיצת ריצה
6- להתגלגל
7-הגנה
8-שבירת הגנה
9-תפיסה
11-אחרי שנותנים לך אגרוף
12-נפילה
13-קפוא
14-על הרצפה
17-שותה
18-שרוף
19-ריצה שרופה
400-להעלם ליד היריב
1000-נשק באוויר
1001-נשק ביד
1002-נשק שזרקו אותו
1004-נשק על הרצפה
1700-ריפוי עצמי
תנסו את זה לבד לא צריך דוגמא.

שכפול מתקפות
בקובץ הדמות בפריים המתקפה יש דבר כזה (בשורה שיש בה גם oid):
facing: 0
זה אומר שיצא מהדמות את המתקפה פעם אחת.
אם תשנו את המס' נגיד ל50 יצא 5.
אם תכתבו 30
יצא 3. וכך הלאה.

הוספת מתקפה
אתם פותחים את הקובץ של הדמות שאתם רוצים להוסיף לה מתקפה, ואת הקובץ של הדמות שאתם רוצים להעתיק לה את המתקפה.
אתם מעתיקים את הפריימים של המתקפה לדמות שאתם רוצים להוסיף לה מתקפה, לפני הפריים dummy.
עכשיו אתם בודקים אם המס' של הפריים הראשון הוא המס' הכי גדול מכל מספרי הפריימים (תבדקו לפי הפריים האחרון).
אם כן, הכל בסדר...
אם לא, לכו לפריים המתקפה הראשון, ושנו את המס' למס' יותר גדול מהפריימים הקודמים.
את מס' הפריים השני תגדילו ב-1 ממס' הפריים הראשון (דוגמא: הפריים הראשון-255 הפריים השני-266)אחרי שעשיתם ככה לכל הפריימים של המתקפה, לכו לפריים השני לשורה הראשונה, אתם תראו next: .
תשנו את המס' של הנקסט למס' הפריים שאחרי הפריים הראשון, בפריים השני למס' הפריים שאחרי הפריים השני וכך הלאה.
עכשיו, אתם הולכים הכי למעלה לפריים הראשון (standing)
ושמה אתם שמים את הכפתורים שאתם רוצים לשים למתקפה:
hit_Fa - כלומר: הגנה + קדימה + התקפה.
hit_Fj - כלומר: הגנה + קדימה + קפיצה.
hit_Da - כלומר: הגנה + למטה + התקפה.
hit_Dj - כלומר: הגנה + למטה + קפיצה.
hit_Ua - כלומר: הגנה + למעלה + התקפה.
hit_Uj - כלומר: הגנה + למעלה + קפיצה
hit_ja- כלומר: התקפה + הגנה + קפיצה
זה נראה ככה: hit_fa: 350
תשימו את מס' פריים המתקפה במס' שאחרי המקשים.


התפתחות לשחקן
אתם רוצים להתפתח לשחקן אחר ולא לואיס אקס, אחרי שאתם מוסיפים את המתקפה?
תשנו בפריים האחרון (בקובץ הדמות) את ה state: 9995
תשנו את המס' ל80 ואחרי ה-80 את ה-id (ניתן לבדוק ב-data.txt)
דוגמא:
8010-התפתחות לוודי (כי ה-10 זה ה-id של וודי).

מתקפה דרך מתקפה אחרת
בטח שאלתם את עצמכם מה זאת אומרת?
תמיד בקייט עשיתם מתקפות באמצע שמתקפה אחרת מופעלת?
פשוט תוסיפו אפשרות מקשים למתקפה שאתם רוצים לעשות דרכה מתקפה אחרת,
ובמס' את הפריים הראשון של המתקפה השניה, אתם יכולים לשים בכל הפריימים של המתקפה ואפשר רק בפריים אחד, ואז יותר קשה לעשות את המתקפה.

לעשות שדמות תקפוץ מהאוויר ועינייני קפיצה (שהיא תקפוץ הרבה פעמים)
פשוט מאוד, לכו לפריים ששמו jump ו-
hit_a: 0-התקפה
hit_j: 0-קפיצה
hit_d: 0-הגנה
(יש לכם את האפשרויות האלה כבר).
תשנו בכל הפריימים ששמם jump את ה-0 באחת האפשרויות ל-211.
כדי לעשות שדמות תקפוץ יותר גבוה, יש 2 דרכים, אני יסביר את הקלה:
לפני הפריים הראשון של כל דמות, יש הרבה שורות.
אנחנו מתמקדים בשורות האלה:
jump_height -16.299999-גובה קפיצה רגילה
jump_distance 8.000000-מרחק קפיצה רגילה
jump_distancez 3.000000-מרחק קפיצה רגילה כשלוחצים למעלה/למטה
dash_height -11.000000-גובה קפיצה אחרי ריצה
dash_distance 15.000000-מרחק קפיצה אחרי ריצה
dash_distancez 3.750000-מרחק קפיצה אחרי ריצה כשלוחצים למעלה/למטה

התקפה תוריד יותר
בקובץ המתקפה, בפריים הראשון (flying) יש דבר כזה: injury: 135
או מס' אחר. זה אומר שהמתקפה תוריד 135 חיים (יש בסך-הכל 500, אז זה מוריד די הרבה).
פשוט, תשנו את המס' בכל הפריימים ששמם flying. זה במתקפה שיורים.
במתקפה שהדמות עושה, יש את ה-injury: 135 בקובץ הדמות בשורה כזאת:
itr:
kind: 0 x: 33 y: 33 w: 42 h: 16 dvx: 2 bdefend: 16 injury: 20
itr_end:

שמתקפה תיקח יותר/פחות מאנה (הכחול מתחת לחיים)
בקובץ הדמות בפריים המתקפה, אתם תראו באחד הפריימים (אלא אם זאת מתקפה שנגמרת אם לוחצים הגנה, ואז זה בכמה פריימים) את זה: mp: 200
המס' כמובן יכול ליהות אחר, אבל אפשר לשנות את המס' כדי שהמתקפה תוריד פחות/יותר (יש בסך הכל 500 מאנה).

מהירות
לפני הפריים הראשון יש לכם כמה שורות, אנחנו מתמקדים באלה:
walking_frame_rate 3-כמה מהר תשחק הדמות את פריים ההליכה (תבדקו)
walking_speed 4.000000-מהירות הליכה
walking_speedz 2.000000-מהירות הליכה מעלה/מטה
running_frame_rate 3-כמה מהר תשחק הדמות את פריים הריצה (תבדקו)
running_speed 8.000000-מהירות ריצה
running_speedz 1.300000-מהירות ריצה מעלה/מטה
heavy_walking_speed 3.000000-מהירות הליכה כשאתה מחזיק אבן
heavy_walking_speedz 1.500000-מהירות הליכה כשאתה מחזיק אבן מעלה/מטה
heavy_running_speed 5.000000-מהירות ריצה כשאתה מחזיק אבן
heavy_running_speedz 0.800000-מהירות ריצה כשאתה מחזיק אבן מעלה/מטה

שינוי מקשים...
בפריימים standing ו-walking יש את אפשרויות המקשים, שמופיעים בהוספת מתקפה (בסוף השורה הראשונה).
פשוט תשנו את האפשרויות...(אל תשנו את המס'! המתקפה לא תעבוד אם תשנו אותו!))

שינוי שמה של הדמות (גם בעיברית!)
לפני הפריים הראשון, בשורה הראשונה, יש לכם את זה:
name: davis
או כל שם אחר...
תשנו את השם...
נ.ב. אפשר לשנות את השם לעיברית, תכתבו בעיברית זה יוצא בתוכנה שפה מוזרה, אבל במשחק זה בעיברית!

פירושי תגים
dvy-הדמות תיהיה למעלה/למטה. 10- יותר למעלה, 10 יותר למטה.
dvx-הדמות תזוז יותר קדימה/אחורה. 10 קדימה, 10- אחורה.
pic-מס' תמונה שהדמות תשחק באותו פריים. את המס' אפשר לגלות בשורות הראשונות למעלה ב-file אחריו יש בסוגריים מס' עד מס'. חישוב קל ותגיע למס' התמונה....
hit_a-יעבור לפריים____ כשתלחץ על התקפה.
hit_j-יעבור לפריים____ כשתלחץ קפיצה.
hit_d-יעבור לפריים____ כשתלחץ הגנה.

הוספת דמות!!!אתה מוסיף שורה אחת בקובץ txt שנמצא בתיקיית הדאטא, ושמו data.
בשורה תכתוב במקום שם הדמות ששם את שם קובץ הדאטא של הדמות שהוספת, וממציא id.
כדי להוסיף גם את המתקפות,
תצטרך להכנס לקובץ הדאטא של הדמות דרך התוכנה, ולהגיע לפריים של המתקפה הראשונה.
אתה בודק מה ה-id שכתוב באחד/כמה פריימים. עכשיו אתה מוסיף עוד שורה בקובץ ה-txt
שבה אתה כותב את במקום שם הדמות את שם קובץ המתקפה, ורושם את ה-id שמצאת בתוכנה.
עכשיו אתה משנה את ה-type ל-3.
ככה אתה עושה לכל המתקפות.

הוספת דמות שתפעל רק כשתעשו את הקוד!
זה אחד הדברים הכי קלים שיש...
אבל קודם צריך להוסיף את הדמות (יש מדריך מעל המדריך הזה).
עכשיו, כשאתם ממציאים id לדמות, לדמות ולא למתקפות
תכתבו מס' בין 53 כולל, עד 60.

מהירות מתקפה
תכנסו לקובץ הדמות.
לכו לפריים המתקפה, לפריים של ה-OID.
לכו לשורה הראשונה. אתם תראו שם את זה:
dvx: 0
לא בכל המתקפות זה 0, אבל לא משנה..
תעשו מס' יותר גבוה, והמתקפה יותר מהירה.

שיתוק
למי שמבין בדאטא קצת, מספיק אם אני יגיד cpoint (תפיסה) בקובץ המתקפה.
כנסו לקובץ המתקפה.
אחרי השורה הראשונה תוסיפו:

cpoint:
kind: 1 x: 61 y: 39
vaction: 131 throwvz: -842150451 hurtable: 1 throwinjury: -842150451 decrease: 7
cpoint_end:

הערה: אלה צריכים ליהיות השורות היחידות (חוץ מהשורה הראשונה ו-itr שעליו יהיה הסבר בהמשך) בפריימים!
אוקיי, במידה ואתם רוצים שזה גם יוריד חיים, תוסיפו:

itr:
kind: 4 x: 21 y: 14 w: 29 h: 44 dvx: 2 fall: 70 vrest: 20 bdefend: 10 injury: XXX
itr_end:

ב-injury: תעשו כמה חיים שאתם רוצים שירדו לדמות שנתפסת.
כדי לעשות שהדמות תיתפס יותר זמן, תעשו הרבה פריימים, או שתעשו מס' גבוה ב-wait: (בשורה הראשונה).

בלתי פגיע
כנסו לקובץ הדמות.
אתה תראו שם (בכל הפריימים):
bdy:
kind: 0 x: XXX y: XXX w: XXX h: XXX
bdy_end:
ה-y ה-x ה-w וה-h מסמנים את שטח הפגיעה של הדמות.
כדי לעשות דמות בלתי פגיעה, פשוט תשנו את ה-y וה-x למס' מאוד גבוה, למשל 1000, או בדרך היותר פשוטה, תמחקו את כל ה-bdy: שיש בכל הפריימים.

מתקפה מתמשכת (כמו של פירזן)תעשו את כל ה-next בכל הפריימים כרגיל (לפריים הבא).
בפריים אחד לפני האחרון תרשמו ב-next את מספר הפריים הראשון של המתקפה, או מספר פריים אחר, אם אתם רוצים שהמתקפה לא תחזור על עצמה מההתחלה.
כך המתקפה תחזור על עצמה שוב ושוב.
בשביל לעשות שיהיה אפשר לעצור את המתקפה, רשמו בכל הפריימים
hit_d: 999, וכך המתקפה תפסיק כשתלחצו על הגנה.
hit_j: 999- קפיצה
hit_a: 999- התקפה
קרדיט ל-Shadow Dragon.

שלבים (stage mode)

כולם לקרוא את זה ראשון!!! זה משהו חשוב!!!
כשאתם משנים שלב, אתם ניכנסים לקובץ ה-stage, יורדים להכי למטה ואז מחפשים את השלב שאתם משנים. תחפשו מלמטה למעלה!!
למה?
יש העתק למעלה של כל הדאטא של השלבים, אם תשנו את ההעתק למעלה, השלבים לא ישתנו.
אז תשנו את השורות למטה!!!

הסבר ראשוני
בקובץ ה-stage אין פריימים.
במקום זה יש-<phase> ו-<phase_end> ה- <phase> הוא התחלה של חלק בשלב.
למשל:
1-1 חלק 2. למה אני מתכוון?
כל פעם שכתוב GO אבל אתם לא ניכנסים בקיר אלא באים אויבים חדשים, זה <phase> חדש
ו-<phase_end> שסוגר את ה-<phase> שהיה מקודם.
עכשיו, <stage> זה התחלה של חלק בשלב, למשל:
1-2 ו-1-1 הם שני חלקים בשלב 1.
נגיד אתם בשלב 1-1 שכתוב <stage_end> אתם עוברים ל-1-2
מ-1-1.
הדבר האחרון שתלמדו הוא-id: 0 או כל מס' אחר ב-id.
מה שנמצא אחרי המילים האלה, הוא רק כדי שתדעו איזה שלב אתם משנים, זה אומר שזה לא חשוב, ואם תשנו את זה לא יקרה כלום.
עכשיו, id: 0 זה 1-1
id: 1 זה 1-2
id: 2 זה 1-3 וכך הלאה, עד שלב 2.
בשלב חדש נגיד 2, ה id חייב ליהיות מס' שלם. נגיד, זה לא יכול ליהיות 5. זה צריך ליהיות 10. אבל אתם לא יכולים להוסיף שלב חדש. נגיד 6.
ניסיתי, זה לא יצליח.
אבל אתם יכולים להוסיף 1-6 אחרי 1-5, ואת זה אלמד אתכם אחר כך.

איזה אנשים שתרצו יבואו בשלב שתרצו
זה הדבר הכי קל. בתוך ה<phase> יש הרבה שורות. בהתחלת כל שורה כתוב כזה דבר: id: 30 או כל מס' אחר. אתם פשוט משנים ל-id של הדמות שאתם רוצים שתבוא במקום הדמות עם id: 30.
למשל:
id: 10 זה וודי.
אל תיגעו בשאר השורה, רק ב-id!!!!!

להוסיף מוזיקה לשלב
אתם נכנסים לקובץ ה-criminal ומעתיקים לשם את זה:
<frame> 70 music
pic: 1000 state: 3005 wait: 1500 next: 70 dvx: 0 dvy: 0 dvz: 0 centerx: 0 centery: 0
hit_a: 0 hit_d: 0 hit_j: 0
sound: data\XXX.wav
<frame_end>
במקום ה-XXX תכתבו את שם קובץ המוזיקה.
עכשיו תכנסו ל-stage ותכתבו מתחת לשורה הזאת (בשלבים אחרים תיהיה שורה אחרת, אבל דומה):
<stage> id: 0 #stage 1-1
את זה:
<phase> bound: 900
id: 300 hp: 0 act: 70 x: 300 y: 0
id: 300 hp: 0 act: 70 x: 600 y: 0
id: 300 hp: 0 act: 70 x: 900 y: 0
id: 300 hp: 0 act: 70 x: 1200 y: 0
id: 300 hp: 0 act: 70 x: 1500 y: 0
id: 300 hp: 0 act: 70 x: 1800 y: 0
id: 300 hp: 0 act: 70 x: 2100 y: 0
id: 30 hp: 50 times: 2 ratio: 1.0
<phase_end>


לעשות שדמות תצטרף אליך אחרי שתנצח אותה
אחרי השורה עם ה-ID של הדמות מוסיפים: JOIN: ומס'. המס' הוא כמות החיים של הדמות.
שהדמות תצטרף תופיע אוטומטית בועת קומיקס שכתוב בה: I JOIN YOU
(בטח אתם מכירים את זה משלב 5 באט ולואיס אקס)
דוגמא:
id: 39 hp: 100 join: 500
(ג'וסטין)
נשקים

לשנות אפקט לנשק
קל מאוד.
תוסיפו את זה לפני פריים 0:
<weapon_strength_list>
entry: 1 normal
dvx: 2 fall: 40 vrest: 10 bdefend: 16 injury: 30 effect: 3
entry: 2 jump
dvx: 7 fall: 70 vrest: 10 bdefend: 16 injury: 30 effect: 3
entry: 3 run
dvx: 10 fall: 70 vrest: 10 bdefend: 16 injury: 40 effect: 3
entry: 4 dash
dvx: 12 fall: 70 vrest: 20 bdefend: 60 injury: 40 effect: 3
<weapon_strength_list_end>


ותשנו את ה effect למס' אחר או תשאירו ככה.
אם עדיין לא עובד, הוסיפו effect: 3 או מס' אחר באפקט
לכל הפריימים של throwing.
דוגמא:

<frame> 40 throwing
pic: 0 state: 1002 wait: 0 next: 41 dvx: 0 dvy: 0 dvz: 0 centerx: 24 centery: 40 hit_a: 0 hit_d: 0 hit_j: 0
itr:
kind: 0 x: 3 y: 4 w: 40 h: 39 dvx: 8 fall: 70 vrest: 10 bdefend: 60 injury: 55
effect: 1
itr_end:
bdy:
kind: 0 x: 3 y: 4 w: 40 h: 39
bdy_end:
<frame_end>
האפקט ממוסגר ב-itr.

תצא מתקפה מהנשק
פשוט תוסיפו את זה לכל הפריימים של on_hand:
opoint:
kind: 1 x: 150 y: 29 action: 0 dvx: 0 dvy: 0 oid: 224 facing: 0
opoint_end:

וכמובן תשנו את ה-oid...

הערה: המתקפה תצא כל הזמן מהנשק, ולא רק מתי שתתקפו...

טיפים
בהוספת המתקפה, תוסיפו מקשים גם בפריים walking כדי שהמתקפה תצא בקלות.
אתם יכולים בכל פריים כלשהו לעשות מתקפה דרכו. נגיד אתם רוצים מתקפה רק/גם מקפיצה,
תשימו מקשים בפריים jump. בפריים אחר? זה הולך לפי הפרוש של זה באנגלית.
חזרה למעלה Go down
http://lf2daniel.ohmylife.net
אורח
אורח




מדריך לעריכת דאטא! מיתקפות שחזרו על עצמם Empty
הודעהנושא: Re: מדריך לעריכת דאטא! מיתקפות שחזרו על עצמם   מדריך לעריכת דאטא! מיתקפות שחזרו על עצמם Icon_minitimeMon Aug 18, 2008 11:28 am

תודה
חזרה למעלה Go down
 
מדריך לעריכת דאטא! מיתקפות שחזרו על עצמם
חזרה למעלה 
עמוד 1 מתוך 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
פורם ליטר פיטר DSD :: כל הדברים שקשורים לפרום :: Little fighter Data-דאטא-
קפוץ אל: